Tasarım Yaklaşımı
Fatih Reşat Nuri Sahnesi Muhsin Ertuğrul’un çabalarıyla, 1961 yılında dönemin Belediye Başkanı Org. Refik Tulga’nın onayı ile askeri barakadan tiyatroya birkaç ayda dönüştürülmüş ve o tarihten sonra önemli hiçbir bakım onarım çalışması yapılmadan günümüze kadar mevcut yapı durumunu korumuştur.
Tarihi dokuda yer alan Reşat Nuri Sahnesi mevcut durumda Atatürk Bulvarı ile ilişkisinde; caddeye yakınlığıyla, İMÇ ve Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı binası cephe hizalarını bozmaktadır. Cemal Yener Tosyalı Sokak ile ilişkisinde bina sokak dokusu ile arasına otopark boşluğu koymuştur. Bununla birlikte Bozdoğan Kemerine sağır cephesini konumlandırarak dar alanda bu boşluğu atıl alan olarak terk etmiştir.
Tasarım yaklaşımına göre Atatürk Bulvarı orta aksından 30 m’ lik bir hat çekilerek tiyatro binasının cephe sınırları İMÇ ‘nin cephesiyle aynı hizaya getirilmiştir. Cemal Yener Tosyalı Caddesi’ nde sokak – mekan algısı korunarak cephe sokağa hizalanmıştır. Bozdoğan Kemeri ile tiyatro binası arasında 10 m boşluk tasarlanarak fuaye su kemeri ile ilişkilendirilmiştir. Tiyatroya yaklaşırken şeffaf cam kabuk sayesinde Bozdoğan Kemeri ile daha geniş bir açıyla görsel temas sağlanmıştır. Aynı zamanda yansıtıcı cam yüzey izleyicilere farklı açılardan kemeri yansıtmaktadır. Cemal Yener Tosyalı Caddesi’nde de cam yüzeylerin önüne görsel konfor sunmak için dışarıdan ızgara paslanmaz çelik perdeler takılmıştır.
Bina; ortada sahnenin bulunduğu kutu, kutunun arkasına eklenen servis birimleri ve tüm bunları 3 taraftan saran fuaye ve sirkülasyon alanı olmak üzere 3 parçadan oluşmaktadır. Dış kabuk dış perdeleri ile kontrollü ve şeffaf bir şekilde fuaye-sirkülasyon alanını çevrelerken, sahne kutusu ve servis alanları sağır cephelidir.